REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.herbazakupy.pl
I. Postanowienia ogólne
§1
Regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów polegających na umożliwieniu im bezpłatnie stworzenia i korzystania ze swojego Konta w Sklepie oraz zawierania przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu.
§2
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
1) „Sprzedawca” – Marlena Kazek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Poradnia Centrum Odchudzania i Odżywiania Marlena Kazek, w Łodzi (93-277), przy ul. Rodakowskiego 14 lok. 63, NIP: 9820160948, REGON: 472369573;
2) „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej www.herbazakupy.pl oraz jej podstronach,
3) „Klient” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta w Sklepie lub bez zakładania Konta w Sklepie złożyła zamówienie; pojęcie to oznacza również osobę, która nie posiada Konta w Sklepie i jest w trakcie składania zamówienia;
4) „Konto” – konto Klienta założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie;
5) „Konsument” – osoba zdefiniowana w przepisie art. 221 Kodeksu cywilnego, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
6) „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – informacja o przetwarzaniu danych osobowych, w związku z korzystaniem ze Sklepu która znajduje się pod tym adresem https://herbazakupy.pl/polityka-prywatnosci/
§3
1. Treści prezentowane na stronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
2. Sprzedawca może zmieniać ceny towarów oferowanych w Sklepie, z tym zastrzeżeniem, że zmiany te nie wpływają na treść zawartych uprzednio umów sprzedaży.
§4
1. Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
2. Podane w Sklepie ceny towarów nie obejmują kosztów dostawy.
3. Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Sklepu, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne, a także przyznawać kody rabatowe, które posiadają określony okres ważności.
4. Rabaty wprowadzone w ramach akcji promocyjnych nie sumują się z innymi promocjami.
§5
Dokonanie zakupu w Sklepie możliwe jest zarówno po uprzedniej rejestracji i założeniu Konta w Sklepie, jak również poprzez złożenie zamówienia bez zakładania Konta.
§6
Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski.
§7
1. Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie końcowe (np. smartphone, tablet) Klienta. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.
2. Do prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Możliwe jest następnie ich skasowanie poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub innym oprogramowaniu. Szczegółowe informacje odnośnie plików cookies zawarte są w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych.
II. Założenie konta
§8
Konto w Sklepie mogą założyć osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych (a zatem osoby pełnoletnie nieubezwłasnowolnione lub osoby, które uzyskały pełnoletniość poprzez zawarcie małżeństwa).
§9
1. Osoba chcąca zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o założenie Konta w Sklepie powinna kliknąć zakładkę „Moje konto” znajdującą się w górnej części każdej ze stron www składających się na Sklep lub ikonę znajdującą się w prawym górnym rogu każdej ze stron www składających się na sklep. Formularz rejestracyjny stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie.
2. Następnie należy wypełnić formularz rejestracyjny i podać w nim: login i adres e-mail. Hasło do konta zostanie wygenerowane automatycznie i doręczone na podany adres e-mail.
3. Zabronione jest dodawanie w formularzu rejestracyjnym treści o charakterze bezprawnym, w szczególności danych osobowych osób trzecich, które nie udzieliły upoważnienia do założenia Konta w ich imieniu.
4. Kliknięcie przycisku „Zarejestruj się” powoduje wysłanie formularza rejestracyjnego i jest równoznaczne z przyjęciem przez osobę zakładającą Konto oferty Sprzedawcy. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie.
5. Sprzedawca po zawarciu umowy wysyła do Klienta, na podany przez niego adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem założenia Konta w Sklepie.
§10
1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia, bez podania przyczyn, od umowy o założenie Konta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, czyli od dnia gdy nastąpiło zdarzenie opisane w § 9 ust. 4 Regulaminu.
2. Postanowienia § 16 ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
§11
1. W celu pełnego wykorzystania Konta, Klient powinien w swoim Koncie, w zakładce „Edycja profilu” podać swoje imię, nazwisko, zaś w zakładce „Adresy” adres, numer telefonu, nazwę firmy, NIP oraz adres do wysyłki.
2. Po założeniu Konta i zalogowaniu się do niego Klient ma możliwość: sprawdzania historii i szczegółów zamówień oraz aktualizacji swoich danych.
§12
Sprzedawca zaleca, by Klient starannie przechowywał swoje dane służące do logowania w Sklepie, tak aby osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
III. Składanie zamówień
§13
1. Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych za pośrednictwem Sklepu. Klient ma możliwość złożenia zamówienia po zalogowaniu się do Konta, albo bez takiego logowania po podaniu wszystkich danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
2. Zamówienia można składać w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
§14
1. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą Klient formułuje w Sklepie zamówienie poprzez wybranie towarów oraz kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”. Wybrane towary nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
2. Po dodaniu towarów do koszyka Klient ma możliwość zmiany ilości towarów, jakie chce kupić w Sklepie, poprzez zmianę odpowiedniej rubryki w koszyku. Jeżeli Klient posiada kupon rabatowy, może go wprowadzić odpowiednim polu formularza. W rubryce „Podsumowanie koszyka” wyświetlona będzie cena obejmująca łączną kwotę, którą Klient będzie zobowiązany zapłacić, czyli obejmującą cenę towaru oraz koszty dostawy.
3. Po dodaniu do koszyka wszystkich towarów, jakie Klient chce zamówić należy kliknąć przycisk „Przejdź do kasy”.
4. Jeżeli Klient nie posiada Konta, to może je założyć lub skorzystać z opcji zakupów bez rejestracji i podać dane niezbędne do realizacji zamówienia. Jeżeli Klient posiada Konto, wówczas powinien się do niego zalogować i podać dane do realizacji zamówienia.
5. W rubryce „Twoje zamówienie” wyświetlona będzie cena obejmująca łączną kwotę, którą Klient będzie zobowiązany zapłacić, czyli obejmująca cenę towaru i koszty dostawy.
6. Wyświetlane w rubryce „Twoje zamówienie” towary wraz z podaniem ich ilości, cen, a także kosztami dostawy stanowią skierowaną do Klienta przez Sprzedawcę ofertę zawarcia umowy sprzedaży tych towarów. Klient ma możliwość skorygowania ewentualnych błędów w składanym zamówieniu, jego zmiany lub anulowania poprzez powrót do zawartości koszyka
7. Poniżej rubryki „Twoje zamówienie” możliwy jest wybór sposobu płatności za zamówienie.
8. Na tym etapie składania zamówienia należy również sprawdzić jego prawidłowość oraz potwierdzić, poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. Kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” powoduje przyjęcie przez Klienta oferty Sprzedawcy, o której mowa w postanowieniu powyżej co skutkuje zawarciem umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
9. Niezależnie od tego, czy zakupów dokonuje zalogowany Klient, czy Klient korzysta z opcji zakupów bez logowania, do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja regulaminu. Oświadczenie o treści „Przeczytałem/am i akceptuję regulamin” wraz z właściwym polem wyboru znajduje się pod sekcją, w której Klient wybiera sposób płatności.
10. W przypadku wyboru płatności internetowej Klient, po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” zostanie przekierowany na stronę podmiotu realizującego płatności internetowe. Realizacja płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe.
§15
1. Sklep dokonuje dostawy towarów wyłącznie w formie przesyłek kurierskich. Koszt przesyłki kurierskiej wskazany jest każdorazowo w koszyku oraz w rubryce „Twoje zamówienie”.
2. Sprzedawca zaleca sprawdzenie zawartości przesyłki zawierające kupione towary przy jej odbiorze, a w przypadku uszkodzenia opakowania zewnętrznego przesyłki – odmowę jej przyjęcia.
3. Koszty związane z dostawą towarów ponosi Klient, przy czym Sprzedawca może ustalić określony próg wartości zakupów, po przekroczeniu którego koszty dostawy lub płatności pokrywa Sprzedawca.
4. W ramach Sklepu dostępne są następujące sposoby płatności: przelew internetowy, BLIK, tradycyjny przelew bankowy, karty płatnicze (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro).
5. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.”
6. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów i kosztów dostawy znajdują się w zakładce „Czas i koszty dostawy”. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi płatności znajdują się w zakładce „Formy płatności”.
IV. Zwroty i reklamacje
§16
1. Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy (towaru) lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy (towaru). Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy (towarów), które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy objętych jednym zamówieniem.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór dostarcza Sprzedawca, jednak nie jest to obowiązkowe) złożonego na piśmie przesłanego pocztą na adres: Marlena Kazek 93-277 Łódź, ul. Rodakowskiego 14/63 lub pocztą elektroniczną na adres kontakt@herbazakupy.pl.
3. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, udostępnionego przez Sprzedawcę, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy Konsumentowi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się ono z powstaniem dodatkowych kosztów.
6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Konsumenta płatności do chwili otrzymania rzeczy (towaru) lub do chwili dostarczenia Sprzedawcy przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Konsument powinien odesłać lub przekazać rzecz (towar) do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
9. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 17
1. Niezależnie od możliwości odstąpienia od Umowy w trybie przewidzianym w §16 powyżej Klientowi przysługuje uprawnienie do zwrotu towaru w ciągu 30 dni, na zasadach określonych w regulaminie zwrotu znajdującym się na podstronie: https://herbazakupy.pl/reklamacje-i-zwrot/
§18
1. Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
2. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę lub dotyczące zakupionych towarów można składać pisemnie na adres Sprzedawcy, mailowo na następujący adres e-mail: kontakt@herbazakupy.pl lub osobiście do protokołu w siedzibie Sprzedawcy.
3. W reklamacji należy podać: numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), dane kontaktowe Klienta umożliwiające udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
4. Składając reklamację należy dostarczyć Sprzedawcy reklamowany towar. Na przesyłce należy umieścić napis „Sklep internetowy”.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Reklamacja dotycząca usług elektronicznych rozpatrzone zostanie w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
6. Jeżeli Klient nie jest Konsumentem, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
§19
Sprzedawca informuje Klientów będących Konsumentami, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§20
Umowa z Klientem o założenie Konta w Sklepie zostaje zawarta na czas nieokreślony.
§21
1. Każda ze stron ma prawo wypowiedzenia umowy o założenie Konta w Sklepie, przy czym Sprzedawca może ją wypowiedzieć w przypadku zakończenia działalności Sklepu lub naruszenia postanowień Regulaminu przez Klienta.
2. W przypadku wypowiedzenia umowy o założenie Konta w Sklepie przez Sprzedawcę umowa rozwiąże się z upływem tygodniowego okresu wypowiedzenia liczonego od dnia, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu doszło do Klienta w taki sposób, że mógł się zapoznać z jego treścią. Wypowiedzenie może nastąpić w formie pisemnej bądź mailem na adres e-mail Klienta podany w Koncie.
3. Klient wypowiada umowę o założenie Konta w Sklepie mailem na adres: kontakt@herbazakupy.pl lub pocztą tradycyjną. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Klienta o wypowiedzeniu Sprzedawca usuwa konto Klienta ze Sklepu.